Monday, August 2, 2010

kesialan.....

gua dah lama tak update gua nye blog ni. bapak berhabuknye bila gua bukak. sawang sana-sini,siap berdaki lagi. Bermulanya semester baru di sini, lebih kurang macam dulu jugak, bermula dengan kesengalan yang tak dapat gua rungkaikan melalui keyboard Laptop Asus gua ni. Masuk saja Tahun 2 ni, memang gua dah mula sengal-sengal ubi pasal result gua before ni untuk sekian kali nye lingkup. Result exam gua jatuh, tak macam-macam member gua yang lain, semua meningkat tahap dewa. Frust,tension,bengang,rasa macam nak pulas perut sendiri pun ada. Gua tak tau mana silap. Dulu masa 1st sem,time ramai member2 gua yang result merudum,result gua boleh pulak OK. Takde la sampai tahap gempak,tapi ok la nak bandingkan dengan yang lain,hampir la jugak mencapai target. Tapi exam baru ni,totally out. Bapak gua tau,memang dia redha dan menerima dengan hati yang terbuka sebenarnya kan? Sepanjang dekat rumah, semua yang gua buat, semua salah,semua serba tak kena,semua tak betul, semua pasal result gua yang mantap ni. Kalau dulu, bapak atau atuk gua ada la jugak bekalkan duit belanja, sekarang ni bagi duit serupa tak bagi duit saja,time nak hulur duit tu pun tak pandang muka gua,tau la muka gua ni muka loser,tak hensem pulak tu.... kalau dulu gua miskin,sekarang gua rasa dah jatuh tahap fakir dah...

Gua frust gila duduk rumah. Bukak saja semester baru, gua terus chow dari rumah,bajet nak peace dekat sini. Korang rasa gua dapat peace tak?? Disebabkan result gua yang mantap ni, gua tak dapat ambil lebih dari 20 unit. Gua pun apply la nak tambah kredit dekat ofis FUU, tapi tak lulus pasal ada kesilapan masa gua apply. Terima kasih banyak-banyak gua nak ucap kepada Kerani ofis tu pasal tak bagitau gua awal-awal apa yang tak kena dengan borang permohonan gua tu. Hasilnya, gua still tak boleh tambah kredit, maka kena la tangguh untuk buat subjek2 yang tak penting ni ke semester lain. Sekarang gua dah mula serabut, nak buat short-sem ke tak nak??? Gua plan nak buat attachment cuti ni,tapi larat ke gua nak buat 2 subjek sengal ni dalam 1 sem?? Serabut!!

Maka bergembiralah gua di Kolej kediaman gua ni. Gua pun terpaksa la register ko-k yang sampai sekarang gua tak tau ape kejadahnya yang gua ambik tadi.

Sekarang ni gua tengah buat assignment . Bak kata pepatah,sambil menyelam, minum la 2-3 teguk air. So gua pun ambil kesempatan ni untuk update blog. Lu olang rasa kan,nasib gua boleh jadi lagi malang tak? Gua rindu gila babi masa 1st year 1st sem. Masa tu hidup gua agak teratur dari sekarang. Hasilnya,result gua time tu ok,walaupun tak la gempak mana. Naik saja 2nd sem,semua lingkup. Pasal result yang hancur tu,berduyun2 nasib malang datang hempap gua. Entah la bai,memang nasib gua nak jadi macam ni kot. Tiba-tiba gua terfikr,maybe gua patut buat macam kat koleq dulu. Gua patut persetankan semua orang,asalkan gua selamat,gua berjaya. Bapak gua ade nasihat dengan penuh tak ikhlas sebelum gua masuk 2nd year ni. Dia cakap, "hypocrisy is the short-cut to success". Gua cuba fikir-fikir balik ape la yang tersirat di sebalik ayat bapak gua ni?


Gua tak tau la macam mana sem baru ni akan berakhir,gua just berdoa ke hadrat Illahi semoga gua jadi lagi baik...........

No comments: