Saturday, January 15, 2011

pesanan ikhlas Muhammad Aliff..

Gua perasan zaman sekarang ni ramai betul makhluk-makhluk tak sedar diri. Gua bukan ape bai, gua kurang senang sikit la dengan pemandangan ni. Benda ni makin jelas lepas gua masuk universiti. OK gua explain la sikit. "Benda-benda" ni dah la dok datang gua nye negeri,gua nye tempat, ade hati pulak nak buat taiko. Dok buat geng ramai-ramai, apa lu bajet orang takut la! Bapak lu sapa? Atuk lu sapa? Pengarah Siasatan Jenayah Bukit Aman eh? OK rendak sikit la, Ketua Polis Daerah Pelabuhan Klang.. Bukan kan? So kalau gua hentak lu sampai pecah sana-sini, cungkil sikit bijik mata tu so gua leh jual kat black market,  lu ade ke back-up yang nak tolong lu, selain daripada geng2 malaun lu nye kampung yang takde la otai mana pun gua tengok? TAKDE KAN!!?? datang-datang sini baru la nak tunjuk lagak,blah la jahanam!!

Perghh lu olang punya fesyen aaaaa, gua manyak takut woo tengok. Rambut buat style itu ini, baju tak payah cakap la. Member gua yang merata-rata dok belajar oversea tu pun gua tengok elok je balik-balik sini, lu pulak baru masuk U, dah bergaya macam-macam. Gua faham la kalau lu memang urban punya orang,expected and excepted.. tapi masalahnya lu bukan bai! Macam kartun pun ada gua tengok. Konon muzik di hati la kan. Gua tanya sikit band-band macam As I Lay Dying, Bring Me The Horizon, Bullet For My Valentine, satu pun tak tau. Ingat style macam tu power la main gitar, last2 main pun macam haram, ade pulak tu langsung tak reti. Sumpah lawak tahap gaban bai!! Weh gaya macam lu tu, orang Barat tu pun dah tak layan la. Orang-orang kampung lu tu je yang dok obsess lagi. Updated la sikit bangang.

Sekali masuk U, hidup mesti mau sosial kan? or should I say soSIAL??? Sampai sini la pun baru nak bergaul dengan ramai-ramai orang, baru la nak join enjoy-enjoy ni semua, baru la nak jumpa orang negeri lain!!  Ek eleh, ingat lu mantap sangat la dok terkinja-kinja clubbing malam-malam tu? Clubbing je pun, bukannya makan-makan kat hotel or pub yang mahal-mahal . Its OK doh, gua faham ,lu memang tak mampu pun. Dah la macam tu, sekali nak flirt dengan budak-budak pekan je semua. Flirt ramai-ramai pulak tu. Cewwwaahhh, hot la katakan. Ape? owh, diorang yang dok gatal dengan lu eh? memang la diorang nak gatal dengan lu, dah lu nye muka tu terang-terang ade tulis "JUALAN MURAH"!! memang la mamat-mamat ni dok cari. lu ingat diorang tu betul-betul suka sama lu? lu kena game je la bai. Fikir la sikit, dengan perangai tak senonoh, belajar pun merapu, datang pulak dari ulu @ negeri yang entah mane-mane, mamat-mamat @ minah-minah yang serupa hampeh & langsi macam lu je la yang terhegeh-hegeh. Tak payah bangga la bai. Tak payah la bangga ramai balak @ awek, entah celah mana yang hot pun gua tak tau. Lu takde standard, flirt-flirt lu tu pun sama la takde standard. Kalau ye pun sangap sangat, cari la orang lu sendiri, tak payah nak sebarkan kuman-kuman tempat lu tu dekat sini. Akai ada, akai!!??

Kadang-kadang bila gua tengok orang-orang macam ni, gua sendiri jadi insaf bai. Gua sedar apa tujuan mak bapak gua hantar gua belajar dari kecik sampai sekarang. Gua belajar jadi sedar diri, tu yang penting. Serius gua respek member-member gua yang datang dari keluarga yang kurang senang, tapi sedar diri. Sekarang ni dah ramai pun belajar sana-sini. Gua tumpang gembira bai dengan member-member gua yang macam ni. Cuma sesetengah malaun ni je yang buat gua berbulu semenjak dua menjak ni. Jadi,  lantak la siapa-siapa pun yang nak terasa. Sedarlah asal-usul, sedar tanggungjwab, sedar diri sendiri. Sekian. Salam..

2 comments:

Lucy S. said...

aku terdiri daripada golongan2 tu takk :(

horas-harahap said...

tak!!! bukan hang!!!