Thursday, June 23, 2011

perkhabaran

Menonton bola di hadapan televisyen sudahlah menjadi kesukaan gua dari dulu. Bukak MTV dengan Hitz.TV, dengan harapan setinggi gunung adalah lagu-lagu best yang baru. Last2, bukannya ada lagu best pun. Balik-balik lagu yang berunsur "clubbing" ni jugak. Mak dan abah balik kampung, ada urusan. Gua tak ikut, pasal ada hal dekat sini. Adik gua meniarap, sambil meng"atas-garisan"kan dirinya dengan komputer riba ACER. Bosan, cuti memang selalu macam tu kan? Gua nak kerja, abah suruh tolong dia dekat kampung saja. Facebook dan Twitter jangan dilupa, peneman setia di kala boring.

Tiba-tiba gua perasan, "La, gua ada blog ke bai? Lupa pulak" Lantas dengan satu klik yang mudah, laman Blogger ini sekali lagi gua jelajah. Sumpah lama gila bai tak bukak. Laman tempat gua curahkan perasaan,luahkan apa yang terpendam, laman memaki orang. Gua ni pendiam sebenarnya, laman ni saja la tempat gua nak meraban sikit. Kena pulak malam ni entah kenapa bosan gua jadi tahap gila-gila tak dapat tahan,gua kasi la satu post dekat sini. Dah berhabuk pun page ni.

OK,apa gua nak merepek pun gua tak tahu bai. Pasal exam?? Dah lebih seminggu keputusan keluar, keputusannya?? Gua meningkat,Alhamdulillah. Cuma gua kecewa la sikit pasal tak capai ke tahap yang gua dok impikan selama gua bermimpi setiap malam. Dah 4 sem bai gua try. Hampir sangat dah nak capai, mungkin kalau tak pasal satu emel tu, gua dah seronok sekarang. Kecewa jugak la, gua memang dah yakin semester ni dapat apa yang gua nak. Gua berborak baru-baru ni dengan seorang "Old Boy" sekolah gua,kenalan abah. Lulusan luar negara. Gaya macam mat salleh pun ada.  Dia cakap "jangan risau, ini semua konspirasi nak jatuhkan kau. Orang memang tak suka kita ni naik. What you're going through is a complete nonsense." HAHAHAHAHAHA!!! Gua hanya mampu gelak bila dengar dia cakap macam tu. Mungkin betul. Tapi, come on la, siapa la gua ni sangat? Gua bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim, petah berbicara.  Gua bukan Tan Sri Azman Mokhtar, memegang "KHAZANAH" negara.  Sampai ke tahap orang nak konspirasi pulak nak jatuhkan. Mula-mula memang la tension,nak salahkan semua orang. Fikir-fikir balik ,baik la salahkan diri sendiri. Abah dengan mak pun faham. Yang penting, gua meningkat dan gua faham apa yang gua belajar. Fikir saja pasal diri sendiri, buat apa nak ambil tahu pasal orang lain.

Sepanjang cuti ini gua berkhidmat sebagai khadam, kuli, dan juga driver kepada kedua-dua ibubapa gua. Kerja macam ni memang la best, ikut suka hati gua saja bila nak bangun pagi. Tak payah pakai uniform. Tapi gaji memang sikit la. Jadi la. Bapak gua lagi suka gua dekat rumah, boleh disuruh buat macam-macam. Jelez jugak dengan kawan-kawan yang ada kerja macam-macam dekat luar. Tak dilupakan senior-senior fakulti gua yang hampir kesemuanya dah pun habis latihan "sangkutan" diorang. Tahniah2,nanti ajar la gua yang junior ni selok belok bersangkutan ye. Gua dengar senior-senior yang baru grad pun dah mula dapat offer kerja macam-macam. Ada yang chambering, ada yang masuk AGC. Tak kisah la lapangan mana yang korang ambil. Tahniah ye, semoga berjaya pada masa depan. Gua fikir-fikir balik, tinggal lagi 2 tahun nak habis belajar. Sekarang masa untuk fikir ke depan saja bai, tak payah nak toleh belakang. Rata-rata member fakulti gua mungkin dah ada rancangan masa hadapan,gua pun dah ada. Tapi tak boleh la bagitau, gua suka buat surprise. keh keh keh keh....

Gua pun dah mengantuk ni. Sumpah gua rasa best dapat bukak blog balik. Jumpa lagi brader-brader dan cikaro-cikaro sekalian, gua nak tido...salam sejahtera..:)

No comments: