Sunday, May 23, 2010

di mana segalanya bermula

Gua nak post something yang memang agak kontra dengan background page gua ni. Lu olang kalau nak gebang cakap gua ni mat jiwang, tangkap leleh la.....go on,gua tak kisah. Gua tiba-tiba rasa 1 macam la hari ni. Sejak malam semalam lagi sebenarnya. Time Zafran ajak gua pergi Seksyen 13 semalam gua mula rasa pelik. Gua ingat nak buat "treatment" kat situ, tapi dah penuh. Punya la lama gua dok bermeditasi dan berkonsultasi dengan diri sendiri,apakah angkara gua jadi sebegini, malam ni baru gua perasan. Minda gua pun kembali ke 1 kejadian yang berlaku betul-betul 3 bulan lepas.......................

Masa tu gua tengah training Legal Theater Batch ke-25 FUU. Training dekat PUSANIKA. Masa tu baru lepas cuti,kalau gua tak silap la. Gua masa tu sedang dalam satu "proses peralihan" yang besar dalam hidup gua,dalam proses la, belum konfem lagi. Untuk tau ape,nantikan jawapannya jap lagi. Sabar ye. Dia masa tu tengah ade ko-k Tarian Moden dekat DECTAR. Gua bajet nak jumpa dia kejap. Time gua tengah training teater tu,dia cakap kat gua yang dia nak makan dekat Kolej Tun Hussein Onn dulu. Gua masa tu memang dah panas la,awat teater ni lambat sangat habis!!??? Habis je,gua oun gerak la ke sana. Sampai2 je,dia cakap dia dah nak balik. Aduyai memang nasib badan gua la. Gua dengan Rifhan masa tu. Habis saja makan,masa tu dah dekat pukul 12 malam dah rasanya. Gua pun ingat nak chow balik kolej. Keluar2 saja KTHO, gua nampak 2 orang cikaro tengah dok tunggu bas kat depan tu. Gua dengan Rifhan bajet nak kacau la jap. Stop saja kereta gua depan diorang,gua rasa macam kenal la pulak makhluk Tuhan berdua ni. Sorang tu Ein,sorang lagi tu....................................................................(drum roll please)
DIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Memang nasib gua masih baik lagi la masa tu. Gua hantar Rifhan dulu. Then nak hantar la dua orang Mak Datin ni balik KKM. Sampai depan tu, Ein buat 1 benda yang memang gua hargai sampai sekarang. Dia keluar nak balik bilik,tapi tak bagi dia ikut sekali. Gua pun apa lagi, memang pucuk dicita, ulam mendatang. HAHAHAHA!! Gua pun bawak la dia ni pusing2 satu UKM kejap. Borak2,luahkan perasaan sikit,berkongsi pendapat,menjana idea2 baru dan berbincang secara intelektual. Sampai lebih kurang pukul 12.30 kot,gua hantar dia balik. Sebelum dia keluar tu, gua tanya dia `1 soalan yang tak pernah gua tanya kat cikaro2 lain yang pernah gua jumpa sebelum ni. Soalan yang mungkin merubah hidup gua selama-lamanya. Soalan yang gua tak menyesal untuk tanya. Soalan yang gua rasa, lu boleh fikir sendiri ape dia,gua malas (malu..:)) nak cakap......hehehehehehe

Dalam pukul 12 malam ni,gua nak post sesuatu kat page dia. It's been 3 months now, and I will strongly hesitate to look behind....................

No comments: